Om utomhusreklam

Lokal reklam är effektiv

LVISION har sedan 1994 hjälpt lokala och nationella företag att synas genom utomhusannonsering. Utomhusannonsering är ett effektivt sätt att nå en lokal målgrupp med ett omedelbart budskap.

Lokal reklam stärker din närvaro. Ditt budskap syns dygnet runt. Målgruppen nås av budskapet utan att bläddra i en tidning, läsa ett reklamblad eller surfa på mobilen.

Utomhusreklam

OOH (Out Of Home) är reklam som når konsumenterna när de inte är hemma. Annonser utanför hemmet är inriktade på marknadsföring till konsumenter när de är ”på språng” på offentliga platser, väntande (till exempel på ett läkarmottagning) och/eller på specifika kommersiella platser (till exempel handelsplatser eller köpcentrum).

Utomhusreklam ingår i sex huvudkategorier: skyltar, gator, vägar, motorvägar, transitering och alternativ reklam.

Utomhusreklam är en expansiv kategori av medier och omsätter cirka 29 miljarder dollar globalt. Några av världens största annonsörer inkluderar McDonalds, Apple, Amazon, HBO och Coca-Cola. Alla dessa stora varumärken använder syns regelbundet via omfattande utomhusreklam kampanjer.